Diagnoza Zaburzeń Uwagi Słuchowej NEUROFLOW

 

Dobry słuch jest podstawą efektywnego komunikowania się i uczenia. Nawet przy prawidłowej czułości słuchu zaburzenia uwagi słuchowej, problemy ze słyszeniem w hałasie, problemy z różnicowaniem dźwięków mowy oraz słaba pamięć słuchowa mogą powodować trudności w uczeniu się i wpływać negatywnie na rozwój dziecka.

 

Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD to jedna z przyczyn trudności w uczeniu się dzieci
 

Podstawowe znaczenie dla skutecznej nauki i przyswajania wiedzy kanałem słuchowym mają wymienione wyższe umiejętności (funkcje) słuchowe. Trudności w nauce, w pisaniu i czytaniu oraz częste współistniejące z nimi zaburzenia emocjonalne mogą wynikać z zaburzeń analizy dźwięków na poziomie centralnym. W pierwszych klasach szkoły podstawowej od 3% do 5% dzieci ma objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego APD, które gdy są niewykryte i nierehabilitowane w znacznym stopniu ograniczają możliwości nauki i rozwoju tych dzieci.

 

30% dzieci z dysleksją oraz 40-50% dzieci z trudnościami w nauce ma zaburzenia przetwarzania słuchu

 

Charakterystyczne jest, że częstość występowania zaburzeń APD jest dwukrotnie większa u chłopców. Badania wskazują, że około 30% dzieci z dysleksją oraz 40-50% dzieci z trudnościami w nauce (ang. learning disability) ma objawy centralnych zaburzeń słuchu, a trening słuchowy w znaczący sposób poprawia funkcjonowanie tych dzieci w szkole oraz ich umiejętność czytania.  

 

Jeżeli Twoje dziecko ma trudności:

  • w skupieniu uwagi

  • w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych

  • z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas

  • z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych

  • prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi

  • często sprawia wrażenie nieobecnego

  • chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy

 

Wówczas należy sprawdzić, czy przyczyną trudności dziecka nie są zaburzenia przetwarzania słuchowego APD. U wielu dzieci z dysleksją, trudnościami w uczeniu się, SLI lub ADHD to właśnie zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych są przyczyną ich trudności w uczeniu się na drodze słuchowej.

 

Źródło: www.neuroflow.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ul. Łódzka 4/6, wejście B, II piętro

95-100 Zgierz

e-mail: neurosync.biofeedback@gmail.com

tel. 794 550 355

Odwiedź nas

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

  #neurosync.biofeedback

         Neurosync Gabinet Terapii

         Biofeedback.